Khamis, 26 Februari 2009

Hari-hari biasa ku lalui.



Hari ini kau datang riang...
tersenyum buat ku senang...
kau rias diriku...
membuat aku bertambah sayang...

bait2 lagu yang membuatkan diri kita sentiasa ceria untuk meneruskan hari-hari yang bakal dilalui. di pejabat, kerja sedia menanti. pandai2lah cari ruang untuk menyiapkan kerja agar tidak tergendala. semoga apa yang dilakukan akan memberikan kepuasan dan keceriaan kepada kita semua untuk meneruskan hari-hari bakal menjelma.

hari Yang sudah tu sudah. usah dikenang lagi melainkan apa yang mampu membuatkan kite tersenyum ceria hingga seribu tahun mendatang. tak semua orang ingin mengenang kembali apa yang pahit dilalui. kerana ini akan mengundang kenangan silam yang sukar untuk dikikis dalam memori ingatan.

Tapi, jika ia masih menjelma itu bukan kehendak kita. anggaplah ia sebagai pengajaran yang mampu membuatkan kita mengenang kembali siapa kita sebenarnya. dengan itu, kita akan cuba berusaha untuk menghayati erti kehidupan dan sentiasa berusaha untuk jadi yang terbaik dalam hari-hari yang dilalui. Oleh itu, kenanglah apa yang baik dalam hidup kita. Kata orang, yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan untuk terus berubah dan berusaha ke arah kebaikan diri.

Jadi renung-renungkanlah...
Hayatilah siapa kita sebenarnya...
Sesungguhnya, kerana Allah kasih tercipta...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan